אובדן כושר עבודה

מה הוא אובדן כושר עבודה?

כושר עבודה הינו היכולת של אדם לתפקד ברמה יום יומית שצורה שתאפשר לו לבצע פעולות פשוטות בצורה רגילה ללא שום מגבלה.

אובדן כושר עבודה הינו מצב שבו מאבד המבוטח 75% לפחות מכושר העבודה שלו (קבעו לו 75% נכות ) עקב מחלה או תאונה.

אובדן כושר העבודה אפשר שיהיה זמני ואפשר לצמיתות בהתאם למצבו הרפואי של המבוטח

על מנת שהמבוטח יהיה זכאי לתגמולי ביטוח לאומי בגין אובדן כושר עבודה, בנוסף להוכחה כי אינו כשיר להמשיך בעיסוקו, עליו להוכיח כי איבד את כושר עבודתו גם לכל עיסוק סביר אחר.

חשוב לזכור שהגורם המשלם הוא חברת הביטוח, המשמעות ש"החתול שומר על השמנת", כך שומרת חברת הביטוח בקנאות על כספי התגמולים ותעשה ככל שביכולתה לשלם באופן זמני או לשלם בכלל.

קצבת אובדן כושר עבודה בד"כ משולמת לפי 75% מהשכר המדווח (ברוטו) , לדוגמא, אם השכר שלך היה לפני הפציעה בממוצע 10,000 ₪, תהיה זכאי לקצבה בגובה 7500 ₪ כל עוד יש לך נכות תפקודית בשיעור 75%.

ככל תביעת ביטוח, גם בתביעות פוליסת אובדן כושר עבודה נקבעה תקופת ההתיישנות בת שלוש שנים. אך התביעה מתחדשת מידי חודש הואיל ומידי חודש המבוטח נמצא במצב של אובדן כושר עבודה, כך שברגע שמגישים את התביעה לבית המשפט היא יכולה לכלול את שלוש השנים האחרונות בהם היה המבוטח באובדן כושר עבודה, אף אם אובדן כושר העבודה החל לפני יותר משלוש שנים.

יש לזכור הגשת תביעה בגין אובדן כושר עבודה מחייבת צירוף כל תיעוד רפואי ממוסמך שמעיד על כך כי תובע אכן איבד את כושר עבודתו.

יתכן וחברת הביטוח תסתפק בעיון המסמכים הרפואיים, אך היא גם רשאית לדרוש מהתובע להיבדק על-ידי מומחה מטעמה, שיבחן את זכאותו של התובע לקבלת תגמולי ביטוח בגין אובדן כושר עבודה ובהתאם לתנאי הפוליסה שרכש. וייתכן וחברת הביטוח תטען כי התובע אינו זכאי תגמולי הביטוח הואיל ולא איבד את כושר העבודה בהתאם לתנאי הפוליסה

חברת הביטוח מחוייבת להגיש את הדחייה בכתב. מכתב הדחייה הינו בעל חשיבות רבה, הואיל ועל-פי הנחיותיו של הממונה על הביטוח, על פי רוב, חברת הביטוח אינה יכולה להעלות נימוקי דחייה נוספים לאלו שנכתבו במכתב הדחיה, במקרה והתובע הגיש תביעה לבית המשפט.

על-כן, עם קבלת מכתב הדחייה נתקו כל קשר עם חברת הביטוח ואל תפנו אליה, על מנת שלא לתת פתח להעלאת נימוקי דחייה נוספים על אלה שהועלו במכתב הדחייה. ולאחר מכן עליכם לפנות לעורך-דין המתמחה בדיני נזיקין וביטוח, לבחון את סיכויי התביעה נגד חברת הביטוח.

לשיחה עם עורך הדין ברוקמן חייגו: 072-2504534

או מלא/י פרטים וניצור קשר מהיר:

לקביעת פגישה

השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם