נכות מתאונה

נכות מתאונה

נכות מתאונה

פוליסת ביטוח למקרה נכות נחשבת לאחת החשובות ביותר המוצעות כיום על ידי חברות הביטוח. פוליסה זו מאפשרת לנפגע שהפך לנכה לאחר התאונה לקבל את הפיצוי המגיע לו, הן כדי לכסות את הוצאותיו הרפואיות והן לאור איבוד יכולת השתכרותו ויציאתו האפשרית ממעגל העבודה. ביטוח נכות מתאונה מציע פיצוי כספי באופן חד פעמי במקרים של נכות מלאה או במקרים של נכות חלקית.

יתרונות ביטוח נכות מתאונה

ביטוח נכות מתאונה מאפשר לנפגע להסתגל למצבו החדש והמאתגר מאד. לאחר תאונה קשה נדרשים הנפגעים להתמודד עם לא מעט אתגרים וללמוד כיצד להתנהל מחדש בסביבתם הקרובה ובחייהם באופן כללי. כל זאת קורה באופן מידי ומצריך גם הוצאות כספיות גבוהות. הוצאות אלו נובעות ממצבו החדש של הנפגע ומהצורך בבדיקות, בטיפולים וגם ברכישת ציוד מיוחד שיעזור לו בשגרת חייו. לביטוח יש לא מעט יתרונות: הוא ניתן למבוטח ללא צורך בתקופת אכשרה, הוא איננו תלוי בקבלת תשלום כלשהו מביטוח לאומי, למשל, או מחברת ביטוח אחרת שגם בה מבוטחים והוא מספק מענה נקודתי ומהיר. כדי לממש יתרונות אלה ולהבטיח את קבלת הפיצוי המגיע לנפגע, מומלץ לפנות לעורך דין נזיקין – עורך דין בעל ידע משפטי רב וניסיון בייצוג מבוטחים בנושא נכות מתאונה.

נכות מתאונה – נקודות שחשוב לדעת

גובה הפיצוי שיועבר למבוטח ייקבע בהתאם לאחוזי נכותו. הדבר רלוונטי כאשר מדובר בנכות חלקית ותמידית ובהתאם לתנאי הפוליסה שנקבעו מראש. כאשר מדובר בנכות מלאה ותמידית, יועבר מלוא סכום הפיצוי למבוטח – סכום המופיע בפוליסה שעליה חתם בעת הרכישה.
הפיצוי לא יועבר למבוטח במספר מצבים: כאשר מדובר במקרה של ניסיון התאבדות או של חבלה במתכוון, בפגיעה שנגרמה בהשפעת שימוש בסמים או במצב של שכרות, בפגיעה במקרה של מלחמה או של פעולה צבאית (אז יקבל הנפגע פיצוי מגורם ממשלתי) וכאשר מדובר בתאונה שאירעה בעת טיפול רפואי מסוג מסוים או בטיפול כירורגי (במקרה כזה ייחשב הדבר לרשלנות רפואית). ייתכנו מצבים נוספים, אולם אלה קשורים לחברת הביטוח עצמה ולתנאי הפוליסה שהיא קבעה.