ביטוח תאונות אישיות

ביטוח תאונות אישיות

ביטוח תאונות אישיות

בכל שנה נפגעים למעלה מ-200,000 איש בתאונות שונות, כשרבע מהן הן תאונות דרכים, בעוד השאר הן תאונות בבית, נפילות, כוויות בדרגות חומרה שונות ועוד. מטרתו העיקרית של ביטוח תאונות אישיות היא לספק כיסוי ביטוחי במקרה של נזק שנגרם כתוצאה מפעילות כלשהי, בין אם בבית, בנסיעה או במסגרת פעילות כלשהי, ולהקל על הנפגע כמה שניתן.

מה כולל ביטוח תאונות אישיות?

תאונות יכולות להתרחש בכל מקום ובכל עת. הן בלתי צפויות ופעמים רבות גם מתרחשות במקום שבו חשים בטוחים, כמו הבית או מקום העבודה. כאשר מדובר בתאונה חמורה, הדבר עשוי להשפיע באופן משמעותי הן על הנפגע עצמו והן על בני משפחתו. בתקופה זו, כשמדובר בבוגר, עלולה להיפגע יכולת השתכרותו וההכנסה הצפויה תהיה לרוב נמוכה. כדי לשמור על רמת החיים שלו, חשוב לרכוש ביטוח מסוג זה ולבדוק מראש מהם תנאי הפוליסה המוזכרים בו.
הכיסויים המוצעים במסגרת ביטוח תאונות אישיות מגוונים מאד: פיצוי במקרה של מוות (מות המבוטח), פיצוי במקרה של נכות מלאה או חלקית, נכות תמידית או זמנית, פיצוי במקרה של אבדן כושר עבודה, כיסוי אשפוז בבית החולים או פינוי באמבולנס וגם כיסוי במקרה של כוויות או שברים כתוצאה מאותה תאונה. ניתן להוסיף לפוליסת המבוטח גם ילדים צעירים עד גיל 21, שעלות הכיסוי הביטוחי עבורם תהיה נמוכה מזו של המבוגרים.

מדוע ביטוח תאונות אישיות חשוב כל כך?

ביטוח תאונות אישיות מומלץ לכל אחד, לדוגמא: לנוטלי משכנתאות ואף לתלמידי בית הספר, המבוטחים בו כחלק בלתי נפרד מחוק חינוך חובה. הביטוח מבטיח קבלת פיצוי במקרה שבו נגרם נזק למבוטח הקשור ישירות לאירוע, כל עוד אירע בתחומי המדינה.

מה עושים במקרה של אירוע ביטוחי?

במקרה של תאונה המצדיקה תביעה, יש לפנות מוקדם ככל שניתן לעורך דין דיני נזיקין. עורך הדין נזיקין המייצג את הנפגע יפנה לבית המשפט במסגרת התביעה ויפעל למען שמירה על זכויותיו. לתביעה יש לצרף מסמכים רפואיים ועדויות התומכות בפנייה ומחזקות אותה, כאלו שיוכלו לזרז את קבלת הפיצוי ואת קביעת אחוזי הנכות, אם יש צורך בכך.